Home. Powered by Blogger.

Tuesday, March 21, 2023

French Etre & Avoir Expressions - être & avoir

Here are some examples of  "avoir" (to have) and "être" (to be) common expressions:

 Avoir expressions:


  1. J'ai faim. (I'm hungry.)
  2. J'ai soif. (I'm thirsty.)
  3. J'ai sommeil. (I'm sleepy.)
  4. J'ai peur. (I'm scared.)
  5. J'ai mal à la tête. (I have a headache.)
  6. J'ai mal au ventre. (I have a stomachache.)
  7. J'ai besoin d'aide. (I need help.)
  8. J'ai envie de danser. (I feel like dancing.)
  9. J'ai réussi mon examen. (I passed my exam.)
  10. J'ai perdu mes clés. (I lost my keys.)


Être expressions:

  1. Je suis content(e). (I'm happy.)
  2. Je suis triste. (I'm sad.)
  3. Je suis en colère. (I'm angry.)
  4. Je suis fatigué(e). (I'm tired.)
  5. Je suis occupé(e). (I'm busy.)
  6. Je suis français(e). (I'm French.)
  7. Je suis né(e) en juin. (I was born in June.)
  8. Je suis étudiant(e). (I'm a student.)
  9. Je suis en vacances. (I'm on vacation.)
  10. Je suis prêt(e). (I'm ready.)

Remember that both "avoir" and "être" are irregular verbs, so it's important to learn their conjugations.  

 

 


No comments:

Post a Comment